Oscar'a Az Zaman Kala...

2015 Oscar'a aday olan filmler açıklanmaya başlamışken bu yıl benim en sevdiklerimden gönülden bütün ödülleri toplasın dediğim Wes Anderson'ın yönetmenliğinde dev oyuncu kadrosu ile büyüleyici bir masalsılıkla izleyebileceğiniz ''Büyük Budapeşte Oteli'' karşımızda :))

Filmi hala izlememiş olanlarımız varsa yağmurlu bir pazar günü renksiz bir havaya renk katacak sizi olduğunuz dünyadan alıp bambaşka sıcacık insanların arasına götürecek bir film ile karşımızda Wes Anderson.


Ve işte olayların geçtiği herkesin keşke bir gece kalabilsem diyebileceği Budapeşte otelimiz. Oyuncular arasında kimler yok ki, Ralph Fiennes, F.Murray Abraham, Saoirse Ronan, Tilda Swinton, Mathieu Amalric, Bill Murray, Williem Dafoe, Edward Norton. Dediğim gibi bu filmde herkesi görebilmeniz asıl en önemlisi her karakter ile aranızda bağ kurabilmeniz mümkün. 


Wes Anderson için bana göre sanatının doruk noktasına ulaştığını düşündüğüm bu film otelde kapı görevlisi olarak çalışan Gustave H ile lobi görevlisi Mustafa'nın başından geçen olaylar trajikomik bir şekilde anlatılmaktadır. Üstelik muhteşem kostümleri olan ve her yerinden sanat akan mekanları bu filmde izleyerek filmin akıcılığıyla başka dünyalara açılan bir kapıdan adım atabilirsiniz.


Benim için Wes Anderson, yönetmen olsam bu kadar güzel filmi nasıl çekebilir diye kıskanacağım bende böyle filmler çekmek isterdim diyebileceğim biri olduğu şüphesiz. Zekasına, hayal gücüne kurgudaki bütünlüğe hayran olmamak, her sahnede bu duyguya kapılmamak mümkün değil. Wes Anderson ile hala tanışmayanlarımız varsa eminim onun sıcacık karakterlerinin arasında yarattığı masalsı dünyada kendilerine bir yer bulacaklardır.

İşte benim arşivimde bulundan Wes Anderson filmleri...


Herkese şimdiden keyifli seyirler :)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma