Dubai'nin Diğer Yüzü '' Oldtown''

Evet Dubai'de ki yeni durağımız buranın diğer yüzü diye bahsedeceğim Oldtown yani eski şehir dediğimiz bizim Eminönü ve Kapalı Çarşı'ya çok benzeyen bir şehir. Dubai'ye yaklaşık yarım saat uzaklıkta bulunmakta taksi, metro ve deniz yolu ile ulaşımı da mümkün. Ben giderken taksi ile ulaşımı tercih ettim yaklaşık 60 AED falan gibi bir fiyat tutuyor. Buraya geldiğinizde bizim görmeye alışık olduğumuz görüntülerle karşılaşacaksınız. Ancak altın olayını bana göre biraz aşmışlar. Bizim kapalı çarşıda da çılgın altın kemerler, kolyeler görmüştüm ama buradaki gibi bir altın gömlek vs. ile hiç karşılaşmamıştım. Altın gömleği niye yaptılar nasıl yaptılar bilemiyorum ama bu zengin ülkede alıcı bulmakta zorlanmayacakları kesin :)


Burada gezerken göreceğiniz görüntüler size yabancı gelmeyecektir. Ancak eğer gitmeyi düşünürseniz çok geç saate kalmamanızı tavsiye ediyorum. Özellikle kız kıza gitmeyi düşünüyorsunuz dikkat etmekte fayda var. Turistik olmasına karşın çok da rahat hareket edebileceğinizi söyleyemem. Kılık kıyafete biraz özen göstermenizde iyi olabilir. Anlayacağınız biraz kapalı giyinirseniz daha rahat hareket edersiniz. Ben fotoğraf çekerken bile genel olarak zorlandım çoğu kişi fotoğraf çekilmesinden hoşlanmıyor. Bazı dükkanlarda foto yasak yazıları ile karşılaşabilirsiniz. 


Ama bunun dışında hediyelik eşya ya da  baharat, altın, parfüm  vs. almak için Dubai'de en uygun fiyatları bulabileceğiniz yer burası. Orta doğuda parfüm fiyatları bize göre baya uygun olduğunu duymuştum. Ne kadar uygun olabilir ki derken dükkandan elimiz kolumuz parfümlerle çıktığımızda yüzümüzdeki mutluluk görülmeye değerdi. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken önemli husus var ki bir sürü parfüm dükkanı var ve bunların hepsi orijinal satmaya biliyor. Fotoğraf'da bizim aldıklarımızı görebilirsiniz :)) Uzun bir süre için parfüm sıkıntısı sanırım çekmeyeceğim :) Benim aldıklarımda yaklaşık fiyatlar 80-200 dirhem arası değişiyor ki baya uyguna geliyor. Giderseniz hangisi orjinal diye sıkıntı çekmemeniz için ben aldığım yerin çantasını koydum :)) Ard Al Zaafaran Trading'den gönül rahatlığı ile alıp kullanabilirsiniz.


Oldtown'da gezerken hiç bir şeyi pazarlık yapmadan almayın. Yarı yarıya fiyatlar oynayabiliyor.Türk olduğunuzu söylerseniz daha da çok yardımcı olabiliyorlar fiyatlarda. Ancak bu durumda da ''Yavaş Yavaş Hasan Şaş''esprilerini duymaya hazırlıklı olsanız iyi edersiniz :)) Hepsi biliyor neredeyse :))

Benim Oldtown ile ilgili aklımda kalanlar altınlar ve tabi ki parfümler oldu :)) Peki ya sizin :))

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım:Sawako Kuronuma