Mudanya'dan Geçtim Tirilye'ye Vardım :))

Daha önce Mudanya'da başladığım günübirlik haftasonu gezime Tirilye'ye geçerek kaldığımız yerden devam ediyorum :))) Normalde haftasonu bu kadar yürüdüğüm ve yol gittiğim zaman pazartesi ''Ofis de Zor Anlar'' adlı bir yazı paylaşma isteği yaşardım. Ama bu gezi bir şekilde dinlendirici oldu biraz da eğlenceli geçti bundan mıdır bilinmez bu tarz duygular içerisine hiç girmedim. Haftasonu'nu verimli kullanmanın verdiği huzur da olabilir sanırım :))

Neyse çok uzatmadan gezimize geçelim. Mudanya ile Tirilye arası yaklaşık yarım saat sürüyor. Tirilye'de sahil kenarı bir ilçemiz. Tirilye ile Mudanya arasında benzerlikler var ama ben burayı daha çok sevdim. Biraz daha turistik hale gelmiş o yüzden mekan sayısı çok ve fotoğraf da gördüğünüz gibi rengarenk :) Ben özellikle bu yerel ürünler satan iki yeri çok sevdim.

Tirilye'nin yerel halkı da gelenler ile kaynaşmış çok sıcakkanlılar ve el yapımı ürünler bol miktarda satılıyor. Gittiğiniz de zeytin yağından, sabununa, baharatından, el yapımı ürünlere kadar bir sürü şey bulabilirsiniz. Sahilde balıkçı lokantalarında balığınızı yiyerek rakınızı yudumlayabilirsiniz :)) Aşağıda ki ev Tirilye ile ilgili araştırma yaparken çok karşıma çıkmıştı. Gittiğimde gördüğüm ev fotoğraf olarak evet gerçekten güzel ancak yıkılmak üzere olması gerçekten çok üzücü. Kapısında satılık ilanı var umuyorum ki bir daha gittiğimde yeni sahibine kavuşmuş ve yenilenmiş hali ile beni bekliyor olur.



Tam bu evin olduğu yerde bir dondurmacı var. Ben o sıra dondurmayı yemek için tam konsantre olduğumdan foto çekemedim ama giderseniz mutlaka deneyin. Ben bayıla bayıla yedim diyemem ama 20 kişi de bir ben bayılmadığım için dikkate almayabilirsiniz :)) Dondurma konusunda hassasım seçiciyim :)
Bir de her yerde bu fotoğraf da ki sabunlardan var. Cilde çok iyi geliyormuş, yüzünü bir yıkayan yaşlanmıyormuş dediler o kadar çok anlattılar ki alıp deneyesim gelmedi ama arkadaşlarım aldı onların deneyimlerini yazarım :)))



Burada gezinecekler arasında cami ve taş mektep var. Ama Cami için görkemli bakımsızlıktan bitap düşmüş güzelim bina için de muhteşem demeyi ne kadar istesem de diyemiyorum. Belki yıllar sonra tekrar gittiğimizde o taş bina kullanıma açılmış içinde gezebiliyor oluruz.

Ama o zamana kadar siz de gidin gezin görün derim :))







10 yorum:

  1. Trilye çok güzel bir yer.. Hele ki hava da güzelse bol bol gezersin :) Çamlı Kahve'si de pek meşhurdur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok sevdim Tirilye'yi ama keşke Çamlı Kahve'sini daha önce duysaydım gitmedim bir daha ki sefere inşallah :))

      Sil
  2. Satılık dükkan yazan yeri görünce tüylerim ürperdi, üflesen yıkılacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett ya sorma bir de yaşayanda var çok güzel bir bina halbuki belki satın alan yapar :))

      Sil
  3. Bursa Türkiye'de gördüğüm en temiz, en güzel , sokaklarında gezerken işte bu dediğim , yaşanacak yerden birtanesi . Sadece bir kez gittim ama o orada yaşamayı çok istedim kalacak evim , geçirecek çok vaktim olsun istedim . Dönüşte gözlerim doldu keza oraya gitmeden önce beni oraya bağlayan birşey yoktu . Bir bağım olmamasına rağmen şehirden ayrılmak zor geldi .Mudanya En güzel ilçelerinden biri . Gezdiğim gördüğüm tadı damağımda tek yer Bursa. Tarihi ve manevi değer olarakda değerli bir il . O kestane Şekeri yok mu ahhh . Resmen duygularım depreşti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel anlatmışsın bir şehre bağlı olmak bu kadar yakın hissetmek gerçekten çok güzel :)) Bazı yerlerde hala tarihin ve manevi değerlerin yaşıyor olmasını görmek insanı mutlu ediyor :))

      Sil
  4. Merhaba..Öyle güzel bir ülkede yaşıyoruz ki her köşesi ayrı güzel..Resimlerle anlatım çok güzel..Paylaşım için teşekkürler..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Kesinlikle öyle gezdikçe dolaştıkça her yerden güzellik çıkıyor. Beğenmene sevindim :)

      Sil
  5. Merhaba, Balköpüğündeki bir yorumunuzdan buraya ışınlandım :) Biraz okurken bir baktım Trilye postu. Son zamanlarda en çok görmek istediğim yerlerin başında geliyor. Fotoğraflar da harika, gitmiş gibi oldum. Çok güzel anlatmışsınız, teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim görüp gelmenize :) Bende çok sevdim keyifle gezersiniz siz de hiç şüphem yom :) Yakın zaman için planlara eklemekte fayda var :)

      Sil

Tasarım:Sawako Kuronuma