Kalimera Mykonos Bölüm #1

Ada ada gezip bir sürü hikayeler biriktirip bir sürü olaya karışıp kendi ülkemize dönmenin mutluluğunu yaşıyorum. Sezonu Olimpos'ta açtim üzerine bir iki ada tatili daha yaptim ancak yoğunluktan yazilarimi derleme fırsatım olamamıştı.  Zaman bu zamandır deyip aldim kalemi elime :))

Mykanos öncesi ilk defa çadır kurup kaldiğım Gökçeada tatilim var ama sıcağı sıcagına Mykanos ile başlamak istedim. Instagramdan takip edenler bilir bir haftadır koy koy gezip keyif yapıyordum :)) Evett böyle soyleyince hafif sinir bozucu olabilir ama erken planlama ile hersey mümkün :)

Biz ucak biletlerimizi Nisan ayinda Atlasglobal ile gidiş donus 350 tl gibi bir fiyata aldık. Bildiğim kadarıyla Borajet'in de direkt uçuşları var. Atina üzerinden  feribot vs. alternatifleri de var ancak zaten ulaşımı ucuz ve rahat olanı ayarladigimiz için biz o alternatiflere bakmadık.

Konaklama olarak şehir merkezinde bir yer seçtik. Popüler beachlerin olduğu yerlerde de alternatifler vardı ancak bizim için merkezde olmak daha iyiydi.

Mykanos'a havaalanina indikten sonra alandan çıkmak çok uzun sürmuyor baya küçük bir yer :) Adadan merkeze sık sık otobüs var. Ada çok küçük olmakla birlikte genelde heryere 15 dakikada ulasabiliyorsunuz. Bilet fiyatları 2€. Genel olarak otobüslerin beachler arası fiyatlarıda bu şekilde. İlk gün otobüs ile gidip geldik çok sıkıntı olmuyor ulaşım. Ancak adada çok fazla koy var ve bir hafta içinde otobüsle hepsine gitmek çok zor. O yuzden ikinci gün atv kiraladık. Hem daha rahat geziyoruz hem de daha eğlenceli ATV kiralamak için fiyatlar merkezde her yerde aynı.  25€ daha ucuzu yok belki merkezden uzakta farklı fiyat alırsınız ama merkezde böyle. Bu arada biz merkezde flora pansiyonda kaldık. Agoda üzerinden kiraladık booking ve airbnb'ye göre daha uygun geldi. Yaklaşık 5 gece için 1500 tl gibi bir fiyat verdik. Otel çok güzel ancak ayrılırken valizlerimizi almadığı için biraz sıkıntı yaşadık. Cunku adada valiz bırakılacak hiç bir yer yok bütün gün plaj havlusu gibi bizimle sahilde takildilar :)))

Evet nerde kalmıştık adada ATV çok rahat ama başınıza bizim gibi tatsız şeyler gelirse bir dusundurebiliyor :))) Düşündürürken de güldürmuyor :)) İlk akşam otele dönmeden ufakligimizi otele yakın bir yere bıraktık. Güzelce vedalaştık. Sabah kalktık ATV ile gezicez diye tatlı bir mutluluk var içimizde :)) Ama bir sorun var ki ufaklık park ettiğimiz yerde değilllll !!!! Bende hafif bir yok ya değildir ifadesiyle Selin ATV yok, Selin'den aynı tonda Nilay ATV yok !!!! Önündeki arkasindaki bütün ATV"ler var ama bizimkisi yok. Biz de hala şok bir 10 dakika baktık heralde inanmayarak. Sonra gerçekten orda olmadığına ikna olduktan sonra kiraladigimiz yere gittik. Adama diyoruz yok. Adam diyor kilit takmadiniz diyoruz ne kilidi birde siz direkt nasıl anladıniz adamlar bize kilit vermediği için biz tabi ki takmadik öylece bıraktık :)) Adam rahat bulunur diyor biz diyoruz nasıl yani nasıl bulunur? Adada çok çalınma oluyormuş ama ada olduğu için tabi yine bir kaç güne buluyolarmis. Ama bulunmazsa parasini verirsiniz diyor. Adam kiralayin bir tane daha diye israrci biz diyoruz madem bulunacak niye tekrar para verelim vs. adam bıraktı bizi gitti. Hiç ilgilenmiyor bulunmazsa odersiniz bulun falan. Böyle bir saat falan gecti. Bu arada en son ben nedir yani ne kadar bir ATV kafasına gelmiştim :)))) Bir de adada güvenlik gorevilleri var heryerde onlara sormaya yanlarına gidelim boş durmayalim dedik. Bunu gören patron çalışanıni apar topar yanımıza gönderdi. Biz zaten bir kıllandık adamlardan yanlarına gittik tekrar yok polise gidelim yok konsolosluğa haber verelim vs. derken adam durun ben bir motorla bakiniyim dedi. 15 dakika sonra bizim ufaklığı bulmuş geri geldi bir otelin bahçesinde ağacın altında hemen iz sürmüş bulmuş bizden bir sevinç bekliyor ama olayı anladığımız için bizde tepki yok aldık ATV'yi gittik. Anlaycaginiz adamlar teşkilat gibi insanların parasini almak için böyle oyunlar peşindeler ama tabi biz direnince uzatamadılar. Ama ufakligimizi hala seviyoruz dik yokuslarda yolda kalsada birileri bizi sürekli itmek zorunda kalsada adada en keyifli ulaşım diyebilirim :))

Simdilik yazıma burada ara veriyorum :) Mağlum macera çok hepsi bir yazıya sığmaz :)